Kādēļ analizēt mājaslapu ir svarīgi?

Vai var uzlabot situācijas, neanalizējot procesus? Nē! Tāpat kā cilvēki analizē sevi, lai kļūtu labāki, tāpat tiek analizētas mājaslapas, lai uzlabotu lapas kopējo tēlu, funkcionalitāti, dizainu un saturu. Bez analīzes un izpētes trūkst pamatoti lēmumi, kurus pieņemt, lai uzlabotu, piemēram, uzņēmuma vietni. Tādēļ lielisks rīks pretī pamatotiem uzlabojumiem ir Google Analytics.

Kādēļ analīze un izpēte ir tik svarīga? Pirmkārt, ar analīzēšanu mēs pievēršam vērību datu nozīmei digitālajā mārketingā. Izcils rīks mājaslapu lietotāju datu apkopošanai ir Google Analytic, kas palīdzēs iegūt datus par mājaslapas apmeklētajiem, iepazīstot auditorijas uzvedību, nolasot demogrāfiskos datus. Ievācot nozīmīgu informāciju digitālo mārketingu aktivitāšu plānošanai.

Kādi dati tiek iegūti ar Google Analytic? Ar Analytic tiek iegūti reāllaika dati par mājas lapas apmeklētājiem. Analytics palīdz izsekot klientu darbības mājaslapā, mērot uzturēšanās laiku, sekojot līdzi aktivitātēm. Kādas sadaļas izvēlas, kur visilgāk uzturas, ko visvairāk pēta. Ar Google Analytics var atlasīt informāciju par sesijām. Viena sesija mājaslapā ir pielīdzināma 30 minūšu garam ciklam. Šajā laika sprīdī tiek ietvertas visas lapā uzskaitītās darbības no lietotāju puses. Sākot no sadaļu apmeklēšanas, turpinot ar rakstu lasīšanu, noslēdzot ar video materiālu skatīšanos. Vidējais laiks palīdz saprast, cik lietotāji ir ieinteresēti lapas saturā, cik saturs ir vērtīgs. Kas palīdz noteikt, kādi uzlabojumi nepieciešami, lai uzlabotu lietotāju aktivitāti vietnē. Ja mājaslapa lietotājam nešķitīs interesanta, Google Analytics to būs nomērījis. Parādot priekšā, cik bieži apmeklētājs iziet no mājaslapas. Šo informāciju sauc par atlēcienu līmeni jeb ”bounc rate”. Ja lapa ir nesaistoša, lietotāji mājaslapu pametīs visai ātri. Jo vairāk lietotāji pametīs lapu, jo augstāks būs atlēcienu līmenis. Ja atlēcienu līmenis ir 70%, sākumā var šķist, ka 70 – tas ir labs rādītajs. Taču tā nav. Zemāki rādījumi būs efektīvāki, tātad labs rādītājs būs no 10-20%.

Lai vēl efektīvāk uzskaitītu lietotāju apmeklējumu, Google Analytic noteiks no kādas ierīces šīs aktivitātes tiek pildītas – planšetas, datora, telefona. Cik izmanto datoru, bet cik lietotāju – viedtālruni. Tiek lasīts arī tas, cik vecs ir lietotājs, kāds ir dzimums, kādā valodā sazinās. Tomēr tas nav viss, ar Google Analytics var nolasīt vai lietotājs šobrīd atrodas Latvijā vai ārzemēs, pilsētā, ciemā, autobusā vai mājās. Šāda padziļināta informācija palīdzēs segmentēt auditoriju, lai uzlabotu mājaslapu, kā arī izstrādātu kvalitatīvākas sociālo mediju kampaņas. Tādēļ Google Analytics ir izcils rīks, ar kura starpniecību saprast, kā mājaslapa vai kampaņas mijiedarbojas ar lietotājiem. Milzīga nozīme ir arī tam, vai mājaslapa ir responsīva, jeb pielāgota gan datora, gan planšetas, gan viedtālruņa izmēram. Ja lapa neietilpst mobilajā versijā,  tas apgrūtinās lietotāju, bet lietotājs sevi neapgrūtinās –  uzreiz dodoties prom. Jāpiemin, ka 73% lietotāju izmanto tieši viedtālruņus. Tātad responsīvs dizains ir zelta vērtē. Google Analytics pat noinformēs, kādas pārlūkprogrammas un operatorus  izmantoto lietotāji – LMT vai Tele2 u.c.

Šķiet, Google Analytics redz visu. Un tā tas arī ir! No demogrāfiskiem datiem līdz atrašanās vietai, pārlūkprogrammām, izanalizējot lietotāja uzvedību līdz pat sīkākajām niansēm. Un tas joprojām nav viss. Analytics pat izstāstīs kādi kanāli tiek izmantoti. Kuri lietotāji ierodas mājaslapā ierakstot tās adresi, kuri nonākuši no Googles, kuri atraduši uzņēmumu ar reklāmas kampaņu starpniecību, bet kuri caur rakstiem, saitēm. Tāpat Google Analytics norādīs ar kādiem atslēgas vārdiem lietotājs ieradies vietnē.

Kas palīdzēs tik vērienīgam rīkam, atlasītos datus pārvērst iespaidīgā rezultātā? Pirmkārt, mājaslapas ielādes ātrumam jābūt zibenīgam, lai klients justos ērti. Tomēr ātra lapa noteikti nebūs puse no panākumiem.  Otrkārt, jāizvieto ‘’call to action’’ pogas – virzot lietotāju uz jaunumiem, svarīgu informāciju u.c. Treškārt, izstrādāt mājaslapas saturu labskanīgi, piesaistoši, izceļot pārdomātu vietnes dizainu un materiālus. Tāpat sekot līdzi Google Analytic datu informācijai. Vērojot kritumus lapā, ir iespējams laikus novērtēt situāciju, izvietojot jaunu, svaigu informāciju, bildes vai video materiālus, labākam rezultātam.Tomēr, lai šis izcilais datus lasošais rīks būtu izcils sabiedrotais, vispirms ir jārada izcila vide. Kas ar datu starpniecību palīdzēs panākt tikai pamatotus lēmumus, vērienīgākiem panākumiem.

Google Analytics noteikti ir brīnišķīgs rīks, lai nospraustu mērķus un tuvotos rezultātam. Analytics būs izcils palīgs laikus novērst problēmas, informējot par vietām, kam nepieciešami uzlabojumi.  Palīdzēs nolasīt lietotāju darbības, palīdzot sagatavot efektīvākas reklāmas kampaņas. Šis Googles rīks arī būs finanšu palīgs, nolasot, kādas preces tiek iegādātas un cik darījumi tiek noslēgti, izvērtējot pat uzņēmuma ieņēmumus. Pateicoties Google Analytic spējām, tas būs izcils sabiedrotais, lai iegūtu patiesi svarīgu informāciju, izstrādātu patiesi efektīvas kampaņas un turētu līmeni patiesi spēcīgu uzņēmuma vietni.

Esam digitālā aģentūra ”Edmedia”, kas mīl digitālus izaicinājumus, piemeklējot labāko risinājumu, sistēmu, ideju, reklāmas veidu veiksmīgai uzņēmuma attīstībai digitālajā pasaulē. Palīdzēsim piemeklēt īsto risinājumu, vai tā būtu uzņēmuma personīgā vietne, e-komercija, sociālo tīklu kontu administrēšana vai pārdomāta vides reklāma tieši Jūsu kompānijai!

Digitālā Darbnīca
www.digitaladarbnica.lv