Kā pareizi veidot internetveikalu?

E-komercija būtiski ir uzņēmusi apgriezienus, sevišķi Covid-19 radīto seku dēļ. Aizvien vairāk uzņēmumu savu veikalu pārnes uz digitālo vidi, no fiziska veikala transformējot to uz digitālo platformu. Tomēr jebkurai šādai digitālai rīcībai nāk instrukcija, ko darīt un nedarīt, kā jebkurai iekārtai vai ierīcei. Pastāstīsim, kādi praktiski padomi palīdzēs izstrādāt patiesi veiksmīgu e-komerciju, palīdzot izvairīties no būtiskām kļūdām.

Platformas izstrāde. Vispirms, izstrādājot internetveikalu, ir jāieklāj stingri pamati kā jebkurai celtnei, lai radītā platforma būtu drošs rīks. Pirms tiek veidota platforma, pirmkārt, ir jāveic tirgus izpēte. Cik konkrētajam uzņēmumam ir populārs produkts, cik liela ir konkurence, kādi tiek izmantoti atslēgas vārdi produkta/pakalpojuma meklēšanai. Tieši tāpat ir jāizplāno budžets interneta veikala izstrādei. Vai tiek radīta pavisam vienkārša platforma, ar dažām precēm, bez liekām sadaļām, viegli pārskatāma vai pretēji – nopietnu komerciju, ar pārdomātu iepirkšanās sistēmu, filtriem, oriģinālu saturu un vizuālo izskatu. Šajā pārdomu ceļā, tikpat būtiski ir nospraust savu mērķauditoriju, lai veiksmīgāk izvēlētos pareizo sistēmu un dizainu. Katrai mērķauditorijas grupai, vai tie ir jaunieši vai vecāka gada gājuma cilvēki, tiek izmantotas dažādas uzmanību piesaistošas metodes, dizaina lietas.

Saturs un attēli. Lai radītu veiksmīgu mērķauditorijas piesaistīšanu e-komercijai, svarīga ir ne tikai veikala funkcionalitāte, izkārtojums un dizains, bet tikpat būtisks ir internetveikala saturs. Izceļot būtiskāko, piemeklējot atbilstošus, konkurentiem konkurētspējīgus atslēgas vārdus. Pareizi vadoties pēc saturu vadlīnijām, var panākt pat ļoti veiksmīgu saturu, kuru novērtēs ne tikai potenciālie klienti, bet iemīlēs arī Latvijas populārākā meklētājprogramma – Google. Svarīgi ir piedomāt arī pie attēlu kvalitātes. Attēls ir galvenais objekts, uz kuru klients, visu pirms, fokusēsies. Bildes palīdz klientam saprast un sajust produktu caur ekrānu. Jo kvalitatīvāk prece tiks prezentēta, jo lielāka iespējamība, ka pircējs produktu vēlēsies iegādāties. Kļūda sākas, kad attēls tiek pievienots bez apraksta vai ar pārāk lielu teksta apjomu. Kā arī netiek pievērsta uzmanība gramatikai un apraksta labskanīgumam. Jāpiedomā arī pie bilžu daudzuma. Ja tiek pārdots auto vai apģērbs, vairāk attēlu spēs ienest labāku rezultātu.

Internetveikala sadaļās. Vēl labākam rezultātam, ir jāpievērš uzmanība internetveikala sadaļām. Respektīvi, palīdzēt klientam ērtāk, pārskatāmāk un ātrāk atrast viņam interesējošo saturu. Šeit palīdzēs kustīgas ikonas, izceltas – rīcību rosinošas digitālās pogas. Kā arī obligāta prasība – izkārtot būtisku informāciju atsevišķās sadaļās. Piemēram, informācija par pircēju. Klientam ir tikpat svarīgs pārdevējs, cik svarīgs ir pats produkts. Klientam pēc jebkura produkta iepazīšanas, būs vēlme noskaidrot arī  pārdevēja kontaktus, rekvizītus un piegādes nosacījumus.

Uzticamība.  Iepazīstoties klients var saprast – cik uzticams ir pārdevējs. Lai cik labi nebūtu nodomi, klients uzņēmumu vērtēs pēc informācijas internetveikalā. No kā secinās, cik nopietns ir konkrētais uzņēmums. Mazas nianses, tāpat kā cinītis – gāž lielu vezumu. Pievēršot uzmanību detaļām, var pat manāmi uzlabot pārdošanas rezultātus.

Preces iegāde. Uzlabot kopējo rezultātu palīdz arī preces iegādes un piegādes nianses. Šodien klients vēlas drošību (vai skaidrību) vairāk par pašu produktu. Tas nozīmē, ka informācija par uzņēmumu, piegādes laiku, preces atgriešanu, produkta pieejamību noteiks, vai klients vēlēsies sadarbosies ar uzņēmumu turpmāk. Labākam tonim iesakām norādīt katras preces atlikumu noliktavā, informējot par konkrētu piegādes laiku, ļaujot klientam izvēlēties ātrāko apmaksas un piegādes veidu (uz vietas veikalā, pakomāts vai kurjers).

Ērtības. Ērti noteikti ir viens no galvenajiem vārdiem, kas virza klientu pretī pirkumam. E-komercijai ir jābūt ērtai, loģiskai un komfortablai, lai klients var justies kā mājās, meklējot kāroto. Ērtai ir jābūt preču iegādei, saņemšanai un pircēja informācijas atrašanai. Ērti ir redzēt uzrunājošu vizuālo tēlu, nostiprinot klientā uzticēšanos kompānijai. Ērti būtu sarunāties ar atsaucīgiem un pieklājīgiem servisa darbiniekiem, kas rada atbildes uz interesējošiem jautājumiem.  Un pavisam ērti klientam, ir nemeklēt citu internetveikalu, bet atkārtoti atgriezties pie pārbaudītām vērtībām.

Lai sanāk piedāvāt ērtības, aicinot pulkā arvien vairāk stabilu klientu!

Esam digitālā aģentūra ”Edmedia”, kas mīl digitālus izaicinājumus, piemeklējot labāko risinājumu, sistēmu, ideju, reklāmas veidu veiksmīgai uzņēmuma attīstībai digitālajā pasaulē. Palīdzēsim piemeklēt īsto risinājumu, vai tā būtu uzņēmuma personīgā vietne, e-komercija, sociālo tīklu kontu administrēšana vai pārdomāta vides reklāma tieši Jūsu kompānijai!

Digitālā Darbnīca
www.digitaladarbnica.lv